שרוול מתכווץ עם דבק וכזה ללא – סקירת שוק שתעשה לכם סדר

פעמים רבות עולה הצורך להגן על אלמנטים שונים עימם אנו עובדים וכמו כן לסמן אותם בצורה נוחה למען עבודה עתידית. הדרך הכי טובה לבצע זאת היא באמצעות שרוול מתכווץ. בבואכם לרכוש אלמנט שכזה תגלו כי קיימות 2 אפשרויות – שרוול מתכווץ עם דבק וכזה ללא. מהם ההבדלים ביניהם ואיזה סוג עדיף? להלן סקירה קצרה שתעשה לכם קצת סדר בנושא.

החשיבות של שרוול מתכווץ?

לפני שנתחיל להסביר על ההבדלים בין שרוול מתכווץ עם דבק לכזה ללא, רצוי כי תבינו יותר לעומק בשביל מה בכלל צריך שרוול מתכווץ. ובכן, אם אתם אנשי מקצוע שמתעסקים בצנרת, חיווט חשמלי, חיווט כבלי תקשורת וצינורות של מתכת או פלסטיק, אתם בוודאי יודעים עד כמה חשוב להגן על האלמנטים השונים בשביל למנוע שחיקה וחשיפה שלהם מפני לחות, רטיבות ושינויי טמפרטורה.

שרוולים מתכווצים מהווים פתרונות קסם לשם כך, שכן הם מולבשים על גבי האלמנט ובכך מגינים ומבודדים אותו מהסביבה. עניין הבידוד מתבטא גם בצמצום רעשים, שכן צינורות רבים מפיקים רעש כאשר עוברים בתוכם נוזלים שונים. עיטוף הצנרת באמצעות שרוולים מתכווצים מפחית במידה משמעותית את עוצמת הרעש הבוקע מהם.

הצורך בשרוול מתכווץ עם דבק יכול לעלות גם במקרה של צורך לסמן ולתעד את האלמנט. למשל, שרוול מתכווץ לכבל חשמל עוטף אותו, מבודד אותו מהסביבה ובאמצעות מדבקה אף מסמן אותו לצרכי המשך עבודה עתידית, טיפול בתקלות וכו'. באמצעות שרוול מתכווץ ניתן גם לעטוף מספר חיווטים יחדיו וע"י כך לעבוד בצורה מסודרת כאשר עובדים עם מערכת התקשורת במקומות עבודה ואפילו בבתי מגורים.

ההבדלים בין שרוול מתכווץ עם דבק לכזה ללא

כאמור, ניתן למצוא כיום בתחום שני סוגים של שרוולים מתכווצים. האחד אינו כולל דבק והוא מתכווץ על גבי האלמנט המוגן בחום. לשם כך על העובד להשתמש במכשיר דמוי מייבש שיער שמחמם את השרוול לאחר השחלת האלמנט המוגן והוא מתכווץ על פני השטח שלו. השני, מלבד התכווצות בחום, כולל גם דבק והוא נחשב לאיכותי יותר מפאת ההגנה המירבית שהוא מספק.

לאחר בחירה ראשונית זו יש להתעמק גם בסוג החומר ממנו עשוי השרוול, בדרך כלל פולימרים מסוג פוליאסטר, PVC ו- PET. למעשה, גם מבלי להבין בחומרים הפולימריים שמהם מכינים שרוולים מתכווצים, ניתן לבחור על פי הצורך הפרקטי שנגזר מסוג החומר, שכן הוא זה שקובע את יחס ההתכווצות, מה שמעניין אותנו יותר מכל. יחס זה מסמל את ההבדלים בין השרוול לפני ואחרי חימום. יחס של 1:3 מסמל כיווץ של עד פי 3 מהקוטר המקורי לאחר חימום.

כלומר, על מנת לבחור שרוול מתכווץ עם דבק או ללא, יש לוודא מראש כי ניתן להשחיל דרכו את האלמנטים המוגנים ולוודא כי הקוטר הסופי מתאים ליחס זה. הדבק, כאמור, אוחז הרבה יותר טוב לאחר הכיווץ, וזהו יתרון משמעותי שאין להקל בו ראש.

דגשי בחירה חשובים בבחירת שרוול מתכווץ עם דבק

לאחר שבחרתם בסוג השרוול הרצוי, עליכם לדאוג גם לאמצעים שיאפשרו לסמנו בצורה נוחה ויעילה ושהדבר יחזיק לאורך זמן. חלק מהשרוולים מגיעים עם אפשרות להדפיס את כל המידע הרצוי על גבם. שיטה זו בעייתית במקצת שכן לא ניתן להחליף את הסימון מבלי להחליף את השרוול כולו. הדרך המועדפת היא באמצעות מכונת הדפסת מדבקות. הסימון באופן זה מתבצע על גבי השרוול, אין צורך להשקיע במדפסת מיוחדת וניתן לשנות את הסימון בכל עת. במידה ומשתמשים במדבקות איכותיות, המידע המודפס על גבן אינו נמחק והמדבקות אינן מתנתקות גם בתנאים קשים.

המחיר של שרוולים מתכווצים

בתחום השרוולים המתכווצים קיים טווח מחירים נרחב ביותר שנובע מההבדלים באיכויות בין הפריטים השונים. פקטור נוסף שמשפיע על המחיר הוא האם הפריט מגיע עם חבילת מדבקות בצבעים שונים לצרכי סימון, מה שמייקר את העלות אך חוסך התקשרות נפרדת עם חברת ייצור מדבקות ורכישת מכשיר תואם. יחד עם זאת, כאשר הצורך בהתאמה אישית הכרחי, יש מקום לרכישת השרוול בנפרד ולהדפסת המדבקות באופן עצמי, קל ונוח באמצעות מיכשור מתאים.

באופן כללי, עבור שרוול מתכווץ מחיר הגיוני אמור להיות בין 46 שקלים למטר (עבור הקוטר ההתחלתי הקטן) ועד 600 שקלים למטר, עבור עיטוף צנרת של עד 14 ס"מ לערך. כמובן שרכישת שרוול מתכווץ עם דבק תעלה מעט יותר, אך האיכות כאמור שווה את ההבדל הזעום.

לעידנים טכנולוגיות בע"מ מעטפת שירות מושלמת בתחום הדפסת מדבקות, פתרונות סימון ואמצעי הסימון שבאה לענות בדיוק רב על הצרכים של לקוחותיה הרבים. חלק ממעטפת זו, כולל אספקה של תוכנות ברקוד מתקדמות ואיכותיות, הנותנות מענה מותאם אישית לצרכי הלקוחות, בהתאם לתחומי הפעילות שלו.

שרוול מתכווץ עם דבק
להתחלת שיחה
איך אפשר לעזור?
היי, איך אפשר לעזור היום?